zomerkamp2017.reismee.nl

Zaterdag

Het is de laatste zaterdag voor de laatste zaterdag van de zomervakantie en dat betekent dat we op kamp gaan. Joepie!!!! Ook dit jaar hebben alle ouders er weer voor gezorgd dat iedereen op tijd bij Sperwers is, de bus is op tijd en dus kunnen we lekker op tijd richting Loon op Zand. Maar ja, dat gaat dus mooi niet. Want er is wel een bus, maar de ook gehuurde aanhanger hangt er niet achter. En dat is toch echt een probleempje, want daar moeten de korfbalpalen, wat koffers van kinderen en de vriezer in. Nu kunnen we die palen en die koffers wel missen (de spullen van ons als leiding zijn al ingepakt), maar een week lang geen vlees wordt voor de meesten van ons wel een opgave. Dat wordt dus even wachten, maar na een poosje komt er alsnog een busje aangereden, kunnen de laatste spullen ingeladen en gaan we echt op weg naar Loon op Zand.

Daar aangekomen begint het feest al snel. Eerst alles uitladen. Job weet precies hoe je dat doet: bijna vooraan staan om spullen aan te packed maar je handen in je zakken houden. Dan zijn er altijd wel andere handen die eerder iets aanpakken terwijl het toch lijkt of je helpt. Knap gespeeld, jammer dat wij als leiding dat spelletje ook beheersen en meer ervaring hebben. Maar eerlijk: iedereen helpt mee, dus alles is snel uitgeladen en op zijn plek zodat we toch redelijk op tijd het bos in kunnen.

Het thema van dit kamp is landen, we gaan een rondje bos om zo veel mogelijk vlaggen van landen te vinden en herkennen. Het weggaan gaat alleen niet heel snel. Zo maar wat opvallende zaken: Amaranth neemt een tas met wat te drinken en chips mee. Omdat ze vindt dat haar rugzak nog te vol is, kiept ze haar toilettas leeg en neemt ze die mee het bos in. Haar jongere zus Cher ziet dat en zegt “dat doe ik ook”, waarop ze terugkomt met een toilettas met shampoo, tandenborstel, haarelastiekjes en wat dames van 6 nog meer in hun toilettas hebben. Die is toch maar niet meegegaan. Hetzelfde groepje heeft trouwens nog een vertrekprobleem. Lucas en Julius zitten ook in dat groepje maar komen maar niet om weg te gaan. Blijken beide heren zich even aan het verkleden te zijn want je moet er toch goed uitzien wanneer je het bos ingaat.

Laatste opvallende is dat we voor de afwasmachine ineens een voor onze begrippen megabedrag moeten betalen. Het lijkt er op dat we dit jaar voor het eerst in 15 jaar met de hand af gaan wassen. Zegt Jerry nog “daar zou ik als eigenaar niet blij mee zijn want dan wordt mijn porselein nooit meer schoon”. Nou, ook dat is geen probleem want er blijken dit jaar ineens kunststof borden en bekers te staan. Goede grap dus. Dat opgeteld bij het mooie weer maakt de eerste middag in ieder geval goed.

Verder is dit kamp echt een makkie. We hebben van alles twee of meer bij ons dus met 20 namen heb je alle kinderen. Drie keer Oldenburg, drie keer Geelhoed, twee keer Iris, twee keer Vastenhout, twee keer Karlijn en zo kan ik nog wel even door aan. Over Iris gesproken, dit keer Iris van der Linden, die had tijdens de vlaggentocht ineens een probleem. Ze was als enige keurig in een jurk het bos ingegaan, zat haar paardenstaart ineens vast tussen de sluiting van die jurk. Elk kamp hebben we wel een calamiteit, maar deze was wel heel bijzonder. Zeker met twee mannelijke leiders in de groep, maar gelukkig kreeg Dennis het toch opgelost. En voor alle ouders, mocht uw kind af een toe wat spugen, sorry. Het was een leuk spel. Laatste is het herkennen van vlaggen. Best moeilijk, behalve de vlag van Uruguay voor Luuk: die vlag die ken ik, die is van Suarez. Daarnaast weet Julius heel veel vlaggen. Of we dat er in willen zetten want zijn moeder vindt dat hij de afgelopen jaren wat weinig werd genoemd. Gaat dit jaar goed komen. Hierboven hebben we hem al genoemd, nu weer en voor zijn moeder: Julius, Julius, Julius, dat is al 5 keer. Voetbal betekent soms ook wel iets goeds voor je algemene kennis. Tot slot Lucas. Behalve dat hij ’s-avonds voor het avondspel weer andere kleren aandoet, staat hij ’s-middags hard te juichen omdat we ’s-avonds tosti’s eten. Had hij al 3 weken niet gegeten.

Over algemene kennis gesproken. Tristan vroeg aan Xenia “in welke provincie ligt Vlissingen?” Waarop Xenia met volle overtuiging zegt “Zwolle”. Samuel is helemaal blij. Morgen wordt hij 13 op de 13e en dan mag je 6 boterhammen met hagelslag of chocopasta. Wanneer Carla zegt dat de regels zijn veranderd en je nog maar 1 boterham mag druipt hij af. Benieuwd wat hij morgenochtend doet. Christiano vraagt “waarom moet ik afwassen?”. Mike legt uit dat dat 120 euro kost waarop Christiano zegt “nou ik heb er al 20”. En hij meent het nog ook, ‘t is echt een schatje.

Terug bij het Kamphuis werd het eten (voor sommigen “eindelijk” voor anderen “nu al”???) en daarna zingen. En dan niet van “Hand in Hand” of (voor de Utrechters) “en wij staan bovenaan”, maar een dubbel “Lang zullen ze leven”. Want Indyra en Lara vieren hun verjaardag. Helemaal leuk, zeker omdat er ook nog eens tompoucen zijn voor alle kinderen en de leiding en wij als leiding ook nog evens twee grote dozen Merci hebben gehad. Dat is dus een topbegin voor deze week. We gaan zo nog een spel doen, voor nu is dit het even. Morgen meer.

Chantal

Het eerste verslag! Kamp is weer begonnen!! De jongens hadden er zó veel zin in... echt leuk.
Ik hoop dat jullie met z'n allen een top week hebben, met voldoende zon. En afwassende kids...

De moeder van Julius

Ha, ha, mijn week is nu al goed!!
Heel veel plezier allemaal!

Jolande, moeder van Frits, Thijs en Merel

En wat hebben we weer een ouderwets geweldige verslaglegging van onze topperrrr!
Nog maar 7 dagen. Je bent er bijna!!!
En wij houden ook stug vol (met lezen... :)