zomerkamp2017.reismee.nl

Zaterdag en zondag

Zaterdagavond speelden we het Zweeds Renspel. Waarom het zo heet weet niemand, maar het wordt wel fanatiek gespeeld. Het spel is in duo’s, duster Zion wel wat verschillen in fanatisme. Zo loopt Pim een uur lang hijgend achter Frits aan te rennen en weet Jordy Hubert amper bij te houden. Ook zijn sommige nummers bijna niet te vinden en komt Fleur wel 33 keer bij nummer 2 langs voordat ze vraag 2 echt moet beantwoorden. Benthe maakt er een andere sport van en wel een soort modderduiken. Verder is Julius op stap met Sven van 5 en regelt hij keurig dat Sven op tijd plast. Verdriet is er ook, want tijdens dit spel blijkt Fons niet mee te zijn maar op een zeilkamp te zijn. Tranen met tuiten, zeker nu we ‘s-middags speciaal voor hem een spel met verspugen hadden bedacht. Eefje verliest tijdens het spel niet alleen haar telefoon (die al is gevonden voordat ze hem kwijt is) maar ook haar partner en - het meest verbazingwekkende van dit kamp - Eline speelt vals. Wij geloven het ook niet maar met stralende lach bevestigt ze dat dat helemaal waar is. Maar er wordt in ieder geval echt gespeeld en dat is leuk. Uiteindelijk blijken Karam en Tijn de winnaars van dit spel, 15 van de 20 vragen goed en dat in de snelste tijd. Pim blijkt hijgend trouwens toch nog tweede geworden te zijn. Dat is mooi, maar van Pim hebben we deze week echt geen last meer van want hij heeft meer pijn in zijn benen dan Usain Bolt. Voor hem vervelend, voor ons wel zo prettig, sorry Pim;-)

Na een lange nacht (ik ben nog nooit zo vroeg naar bed gegaan op de eerste dag van een kamp, zelfs niet toen ik 8 was) maar die toch ook weer erg kort was (een aantal van de oudste mannen kwam om kwart voor zeven al hun bed uit en ging naast mijn hoofd een potje rond de tafel staan spelen) is het inmiddels zondagochtend. De dag dat Samuel 13 is geworden en dus al zijn spullen in moet pakken om naar een andere slaapzaal te verhuizen, de dag dat Tess wakker wordt en niet zo goed weet waarom ze vlak voor het slapen lippenstift heeft opgedaan, de dag waarop Xenia vertelt dat ze vindt dat Kenia Xenia moet heten, de dag dat Dilayda zegt dat ze Milco mist, de dag dat Lucas en Julius al weer andere kleding aanhebben en de dag dat Julius bij de dames zijn haar staat te doen. Hij kon echt niet wachten tot het schoonmaken van de wasruimte bij de heren klaar was……

Na het ontbijt spelen we oase. Alles eerlijk dus dat is fijn, en dat op linkshandigheidsdag zoals Imre het noemt. Het was trouwens wel een raar spel: Nikki rende als een gek door het bos met 12 jongens achter haar aan (we speelden jongens tegen de Meisjes) en ze loopt ze er uit. Tweede keer lukt dat helaas niet, maar knap was het zeker. Verder komt Iris van der Linden juichend het bos uit want ze heeft iemand getikt en een wolf afgepakt. Beetje jammer dat dat van iemand van haar eigen team is. Verder is Frits de uitzondering die de regel bevestigt: hij nept iedereen en loopt steeds met een enorme stapel kaartjes rond. En niemand die dat opvalt, ook door hem knap gespeeld dus. Verder merk je dat Arthur en Luuk de regels nog niet helemaal kennen. Nadat de heren het tweede potje hebben gewonnen blijven ze gewoon op meiden jagen. Snappen wij op zich wel want we hebben alleen maar leuke meiden bij ons, alleen doen ze dat echt om kaartjes af te pakken. Het moet niet gekker worden. Als afsluiter: Lucas gaat zijn kleren zo weer wisselen want de schoenen waar hij nu op loopt zijn helemaal niets en Sven heeft verkering met "Essely", wordt een zwaar kamp voor in ieder geval een deel van de leiding.

Na de lunch op weg naar de duinen om slagbal te spelen. Prachtig weer, net niet te veel zon en geen wind met blauwe lucht. De wandeling er naartoe gaat heel snel. Gelukkig hebben Lucas en Julius weer iets anders aan. Julius zelfs het nieuwe uitshirt van Utrecht dus die valt echt op. Bij het slagbal gaat alles en iedereen los. Tijn maakt een rennende vangbal tussen zijn benen, André slaat homerun na homerun, vangballen van Jaimy tellen niet omdat de slagman voetfouten maakt, Tijs presteert het om als brander bal na bal te laten schieten maar wanneer hij in het veld staat kan hij tot groot plezier van zijn team ineens wel vangen, Ashley probeert een bal te vangen met haar hoofd maar dat lukt niet en even later probeert Koen hetzelfde en ook dat lukt niet. Kan ook zijn dat de ballen wel erg snel op hen afkwamen en dat het best pijn deed, maar inmiddels zijn ze weer helemaal vrolijk. Hoogstens dat ze allebei een extra blauwe plek hebben, excuses namens Caitlin en Hubert. Jordy Buik blijk trouwens best ver te kunnen slaan en wanneer Matthijs niet weet of hij met links of rechts moet slaan is hij wel heel snel met het antwoord op de vraag met welke hand hij iemand een klap zou geven. Dat is links en dat komt goed uit op deze linkshandigheidsdag.

Esther, moeder van Matthijs

Superleuk om te lezen! Karlijn en Matthijs zijn voor het eerst mee. Lees dat Matthijs lekker met links wil slaan op alles en iedereen en zag dat Karlijn in een leuk rokje sportief aan de slag is geweest ?

Veel plezier nog!!
Groetjes, Esther